About

imageOd mi臋so偶ercy, do WarzywoManiaka 馃檪

Takie oto motto nasun臋艂o mi si臋 przy okazji podsumowania ogromnej przemiany, jaka nast膮pi艂a w mojej kuchni. Gdybym 2 lata temu powiedzia艂a moim znajomym i bliskim, 偶e zamieni臋 schabowego na zielony talerz warzyw, wy艣mialiby mnie. Zreszt膮, ja sama bym w to nie uwierzy艂a, bo 偶y艂am zasad膮, 偶e dzie艅 bez mi臋sa to dzie艅 stracony ;). Wiele zapewne by si臋 w tej kwestii nie zmieni艂o, gdyby w pewnym momencie nie dopad艂y mnie powa偶ne problemy jelitowe. Chodz膮c od lekarza do lekarza i robi膮c po drodze wszystkie niezb臋dne badania, nie uzyska艂am odpowiedzi co mi dolega; a niestety objawy nie ust臋powa艂y i skutecznie utrudnia艂y codzienne funkcjonowanie. Przekopa艂am ca艂y internet, zacz臋艂am czyta膰 ksi膮偶ki i artyku艂y o 偶ywieniu, u艣wiadamiaj膮c sobie, jak bardzo wa偶ne dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia jest odpowiednia dieta i stan mikroflory jelitowej. Ca艂kowite przewarto艣ciowanie swojej kuchni to nie艂atwy proces, kt贸ry wymaga czasu i wytrwa艂o艣ci – ale warto! Dzi艣, po dw贸ch latach „walki z garnkami”, wyrzecze艅 i licznych metod pr贸b i b艂臋d贸w – stan mojego brzuszka znacznie si臋 poprawi艂, a dawne dolegliwo艣ci znikn臋艂y.

G艂贸wnym za艂o偶eniem mojej kuchni jest maksymalna rezygnacja z produkt贸w przetworzonych, kt贸rymi przepe艂nione s膮 p贸艂ki sklepowe. Ze wzgl臋du na nietolerancj臋 laktozy, wyeliminowa艂am te偶聽nabia艂. Wykluczy艂am pszenic臋, kt贸ra powoduje podra偶nienia jelitowe. Staram si臋 korzysta膰 z dobrodziejstwa produkt贸w sezonowych,聽czyli tych kt贸re w danych miesi膮cach s膮 dost臋pne na targach. Nie u偶ywam聽bia艂ego cukru,聽kt贸ry zast臋puj臋 innymi s艂odami. W kompozycj臋 posi艂k贸w wplatam聽popularne ostatnio Superfoods, czyli produkt贸w o wysokiej warto艣ci od偶ywczej, ale pozostaj臋 tak偶e wierna naszym polskim bogactwom – owocom, warzywom i zio艂om.

Nazywam si臋 Adriana, od 2014 roku mieszkam w Londynie聽i zapraszam Ci臋 do zapoznania si臋 z moimi przepisami 馃檪