Jaglana na słodko

Kasza jaglana – rozgrzewająca, lekkostrawna, nie uczulająca, oczyszczająca i odżywcza. Od dawna słyszałam o jej zbawiennych właściwościach, jednak nie mogłam się do niej przekonać ze względu na gorzkawy smak, który skutecznie mnie odrzucał. A szkoda, bo kasza jaglana jest idealna dla wrażliwców pokarmowych, takich jak ja. Na szczęście niedawno odkryłam, że tajemnica dobrego smaku tkwi w odpowiednim przygotowaniu jaglanki, a samą goryczkę bardzo łatwo można usunąć 👍

image

Składniki:

  • kasza jaglana (pół szklanki)
  • migdały
  • orzechy nerkowca
  • suszone daktyle
  • orzechy włoskie/laskowe
  • jagody goji
  • 1 banan
  • cynamon
  • oliwa z oliwek
  • szczypta soli

 

image

Kaszę wsypujemy do miski z zimną wodą i moczymy przez około godzinę. Następnie przesypujemy ją do durszlaka i przelewamy zimną wodą. Wrzucamy do gotującej się wody(proporcję 2:1), dodajemy sól, łyżkę oliwy i gotujemy 15 minut. Tak przygotowaną kaszę zawijamy w ręcznik i chowamy pod kołdrę(stary, dobry sposób mamy! 🙂 )

image

Przełożyłam kaszę do miski, na wierzch dodałam wszystkie dodatki. Banana pokroiłam w plasterki i posypałam cynamonem. Jeżeli wolicie słodszą wersję, możecie dodać łyżeczkę miodu.

image

Energetyczne pyszności w sam raz na zimowe poranki!

Pozdrawiam,

A.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *